sofiedenbert@gmail.com

måndag 10 september 2012

Hattanalys- Om mig

Här kommer min hattanalys, om mig själv. [En aning sent]

Mitt namn är Sofie och jag är tretton år gammal. Jag bor i en villa på Nöbbelöv i Skåne, med min familj. Min familj består av storasyster Marie, 15 år, storebror Mattias, 24 år och mamma och pappa, Eva och Sven. Jag har även en hund som heter Nikki, två marsvin som heter Twixie och Molly samt en massa fiskar.

På fritiden så sportar jag rätt mycket. Jag går på fotboll tre gånger i veckan. Jag gillar att röra på mig mycket, och därför passar fotboll mig mycket bra! Fotboll är ju också en lagsport man samarbetar i, men ändå tränar för att utveckla sig själv. Jag har gått på fotboll i ca 6 år, sammanlagt.
På sommaren brukar jag vara i min sommarstuga i Beddinge. Där spelar jag ofta tennis (i kurs). Det har jag gjort i ca 3 år.

Jag lyssnar också på musik, umgås med vänner/familj, sitter vid datorn och fotar. Jag lyssnar främst på band/artister som Green Day, Nirvana, Markus Krunegård, Muse, Swedish house mafia och Panic! at the disco, för att jag gillar den typen av musik.

Det finns även många saker jag inte tycker om eller är bra på. Djurplågeri är en av de sakerna. Djur är ju levande varelser, och för mig så är de mycket värda! Dessutom så har man ingen rättighet till något sånt och många djur är till stor nytta för oss.

Jag gillar inte spindlar och hajar. Spindlar tycker jag ser allmänt läskiga ut då dem rör sig läskigt.
Personer som är taskiga, fuskar, mobbar eller ljuger gillar jag inte heller! Det tycker jag känns väldigt falskt och man tappar förtroendet på den personen. Har man t.ex själv blivit lurad så tar man med sig det i framtiden och man glömmer det inte efter en liten stund.

4 kommentarer:

  1. P: Du fick med mycket och du motivera varför.
    M:Gör en kontroll om stavningen det blev fel på t.ex Nöbbeslöv.
    I:Jag viste inte att du inte gillar spindlar eller hajar

    SvaraRadera
  2. P.Du skrev bra och förklarade varför.
    M. Du skrev en del stavfel.
    I. Jag visste att du spelar tennis men inte at du gjort det i tre år. Och att du sitter vid datan är ju en överraskning=P.

    SvaraRadera
  3. PLUS: Jag tyckte det var en jättebra text Sofie! Det var mycket intressant och du hade med väldigt mycket. På vissa ställen i texten kunde jag nästan skratta inombords för att det var en väldigt typiskt Sofie-text xD
    MINUS: Zero. -
    INTRESSANT: Inget speciellt, vet nog lite för mycket om dig. :P Men ja, det var en allmänt intressant text. Visste inte att du spelade tennis i Beddinge. :)

    SvaraRadera
  4. PLUS: Det är en fin text med mycket fakta och inte fööör lång.. :P Den är bra motiverad också!
    MINUS: De två styckena om din fritid kunde du ha börjat med olika sätt. Istället för: "På fritiden så sportar..... *och nästa stycke:* På fritiden så lyssnar jag.... " så kunde du ha: Jag lyssnar mycket på musik eller så, så det inte blir samma start.. :D Hoppas du fattar!
    INTRESSANT: Jag tyckte det var intressant, det du skrev om mobbningen och personer som är taskiga. Jag tyckte att det var ett väldigt motiverat stycke! Bra!
    Kram/Sonja

    SvaraRadera