sofiedenbert@gmail.com

onsdag 24 september 2014

Träningsdagbok 3

Måndag: På fotbollsträningen i måndags så testade vi en ny konditionsövning. Den varade i ca 15 minuter. Övningen gick ut på att vi först sprang:

30 sekunder- 60 sekunder långsamt
30 sekunder- 60 sekunder långsamt
45 sekunder- 60 sekunder långsamt
60 sekunder- 90 sekunder långsamt
60 sekunder- 90 sekunder långsamt
45 sekunder- 60 sekunder långsamt
30 sekunder- 60 sekunder långsamt
Jogga ner.

När jag sprang så sprang jag i 80% av min maxfart, i den sista intervallen kändes det som om jag sprang i maxfart.
Jag tycker att övningen gick bra. Den var nästan "lättare" än när vi kör idioten, kanske pga att vi fick längre vila här. Samtidigt så fick man upp väldigt hög puls medans man sprang, eftersom vi sprang i högt tempo så pass länge. Denna konditionsövningen är bra eftersom man fick träna på att springa fort under en längre tid. Detta kan jag t.ex ha nytta av när jag jobbar hem som back, eller pressar motståndarnas backar.

Onsdag: På onsdagen (24/9) så var jag och tre kompisar på ATL och spelade badminton i en timme. Vi spelade bara dubbel-matcher, med varierade lag. Vi ville egentligen få upp puls genom att köra rund-badminton, men vi fick hänvisa till personerna på de andra banorna. Jag fick inte så hög puls, trots att alla mina tre motståndare var bra, och att vi höll igång spelet relativt bra.

Till ATL så cyklade vi i högt tempo, jag cyklade i samma tempo hem och tränade sedan fotboll (1,5 h) på kvällen. På så sätt så rörde jag mig på olika sätt hela dagen.

Torsdag: Idag (25/9) orienterade jag i Skrylle. Jag orienterade med Josefin i C-banan (rundan var va 5 km, men den blev längre för vår del). Vår sluttid var ungefär 1:01 h, vilket jag är halvt nöjd med. Vi hade innan bestämt oss för att hålla rätt högt tempo på långa vägar, och jogga på små vägar. Vi gick endast när vi skulle passa kartan, hämta kontroller eller gå på små stigar.
Vid ungefär hälften av kontrollerna höll vi takt med Clara, men sedan så kom vi vilse, och hon sprang ifrån oss. Det var främst på en av kontrollerna som vi tappade tid, annars så hade vi lätt för att hitta alla kontroller.
Nackdelen med att springa två är att man ofta måste anpassa sig efter sin partner. För att själv kunna bestämma tempo så skulle jag sprungit själv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar