sofiedenbert@gmail.com

söndag 14 september 2014

Träningsdagbok 2

Idag så spelade jag match. Jag var högerback och mittback, vilket betydde att jag fick jobba rätt mycket eftersom motståndarna pressade oss mycket Vi spelade 9-manna fast med full brädd, samt tre backar istället för fyra när vi spelar 11-manna vilket gjorde att jag fick springa ännu mer. Jag höll en otrevlig och rätt snabb anfallare som ofta utnyttjade ytorna på kanten. På så sätt så rörde jag mig både på planens längd och brädd.

En anledning till varför jag inte kunde jobba fullt ut var för att jag fortfarande känner av min skada, och att den förvärrades efter några smällar. Vi har inte heller spelat match på två veckor, sänkt tränings-tillfällena till två dagar/ veckan+ att jag haft målvaktsträning pga min skada och inte kunnat träna med damlaget eller fullt ut på våra egna träningar. Detta har gjort att jag kände mig rätt seg i denna matchen, möjligtvis tappat lite kondition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar